Τι είναι το hashtag;
Η λέξη προκύπτει από τον συνδυασμό των λέξεων hash (#) και tag (ετικέτα). Το πρώτο hashtag έκανε την παρουσία του στο Twitter το 2007 και από τότε χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα για την κατηγοριοποίηση συζητήσεων και δημοσιεύσεων.
Τα Hashtags στην ουσία είναι λέξεις-κλειδιά που ξεκινάνε με το σύμβολο της δίεσης # και χρησιμοποιούνται για να ομαδοποιήσουν περιεχόμενο με κάποια θεματολογία.
Αν γράψετε για παράδειγμα στην αναζήτηση του Instagram #marketing θα σας εμφανίσει όλες τις δημοσιεύσεις που έχουν αναρτηθεί και χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο hashtag στην περιγραφή της δημοσίευσης.
Στα πιο γνωστά social media όπως το Facebook, το Twitter, το Google+, το Pinterest και κυρίως το Instagram, μπορείτε να πατήσετε επάνω στα hashtags ώστε να σας οδηγήσουν σε μια ροή δημοσιεύσεων (newsfeed) το οποίο θα εμφανίζει σχετικές αναρτήσεις με τη λέξη που έχετε ορίσει ως hashtag.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Instagram βασίζεται κυρίως στην ανάρτηση φωτογραφιών με τη χρήση hashtags.
Προσθέτωντας hashtags στο περιεχόμενο σας το κάνετε πιο “ανιχνεύσιμο” βοηθώντας να μεγαλώσει το αναγνωστικό κοινό σας.
1. Επιλέξτε “σοφά”
Σκεφθείτε έξυπνους τρόπους να συνδέσετε τις υπηρεσίες που προσφέρετε με κάτι για το οποίο οι άνθρωποι λατρεύουν να συζητούν.
Παράδειγμα: Εάν έχετε επιχείρηση που φτιάχνει χειροποίητα cupcakes και την λένε “Fairy Cakes” τότε στις δημοσιεύσεις σας μπορείτε να περιλαμβάνετε τα hashtags #fairycakes και #cupcakes.
Στο παράδειγμα αυτό βλέπουμε έναν όρο/ λέξη-κλειδί όπως το #cupcake το οποίο προτιμά αρκετός κόσμος ως γλύκισμα και αρέσει να συζητάει για αυτό.
2. Κρατήστε τα “Σύντομα”
Σας προτείνω να χρησιμοποιείτε μικρά, σύντομα και όχι μακροσκελή hashtags ώστε να είναι πιο ανιχνεύσιμα και πιο κοινά ώς όροι αναζήτησης. Περιορίστε τον αριθμό που επιλέγετε γιατί τα μακροσκελή παραείναι συγκεκριμένα και δεν έχουν την μεγάλο εύρος δημοτικότητας με αποτέλεσμα να μην τα αναζητούν παρά μόνο ελάχιστοι χρήστες.
3. Επιλογή για Events
Σκεφθείτε έξυπνες ιδέες σε μορφή συντομογραφίας για να φτιάξετε το κατάλληλο hashtag για events τα οποία δημιουργείτε (αν το επιτρέπει η φύση της επιχείρησης σας).
Events μπορεί να είνα ιένα πάρτυ, εγκαίνια, ένας διαγωνισμός ή μια πρόσκληση.
Αποφύγετε την αντιγραφή “διάσημα” hashtags τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη από επώνυμες εταιρείες ή οργανισμούς, κάτι τέτοιο δεν θα βοηθήσει!
4. Χρήση λάθος όρων
Μην χρησιμοποιείτε όρους οι οποίοι παραπέμπουν σε δυσάρεστα γεγονότα και καταστάσεις καθώς κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει αρνητικά για την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα μην χρησιμοποιήσετε τον όρο #Wheniwas αν θέλετε να αναφερθείτε στο πως ήσασταν στο παρελθόν εσείς ή ηεπιχείρησή σας καθώς αυτό το hashtag χρησιμοποιείται από δημοσιεύσεις-αναρτήσεις σχετικές μ κακοποιήσεις γυναικών. 🙁
5. Μην “ξεφεύγετε”
Μην ξεχνάτε ότι έχετε αρκετά περιορισμένο αριθμό χρήσης χαρακτήρων πχ. στο Twitter, μόλις 140 χαρακτήρες, οπότε γράψτε όσο πιο συνοπτικά και σύντομα το μήνυμά σας ώστε να έχετε περιθώριο για 2-3 μικρά hashtags.
Χρησιμοποιήστε τις σωστές λέξεις-κλειδιά ώστε να σας βοηθήσει να συνδεθείτε με περισσότερους χρήστες μεγαλώνοντας το κοινό σας και την επιχείρησή σας.
Χρήστες οι οποίοι θα φτάσουν στις δημοσιεύσεις σας οι οποίες είναι χρήσιμες για αυτούς να είστε σίγουροι ότι οι πιθανότητες είναι μεγαλύτερες να σας ακολουθήσουν.
Καλή επιτυχία!
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση με κάθε τρόπο χωρίς έγκριση.
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αυτής έχει δημιουργηθεί με μεγάλη προσοχή και κόπο και αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Arcade of Design Studio. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του ιδιοκτήτη. Νόμος 2121/1993 και Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.