Ποια είναι τα 8 ενοχλητικά στοιχεία σε μια ιστοσελίδα;

Ποια είναι τα 8 ενοχλητικά στοιχεία σε μια ιστοσελίδα;

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί ποιά στοιχεία θα μπορούσαν να είναι αρκετά ενοχλητικά σε μια ιστοσελίδα;

1. Η ιστοσελίδα σας δεν είναι συμβατή με κινητές συσκευές όπως tablets και smartphones.

Από τη στιγμή που η Google γνωστοποίησε σχετικό αλγόριθμο για mobile friendly ιστοσελίδες, δίνει χαμηλότερη κατάταξη σε όσες ιστοσελίδες δεν είναι συμβατές με smartphones και tablets. Αν η ιστοσελίδα σας δεν είναι mobile friendly, ακόμη και αν κεντρίσετε το ενδιαφέρον του καταναλωτή μέσα από ένα καλοσχεδιασμένο newsletter, κατά πάσα πιθανότητα θα δυσαρεστηθεί, καθώς δεν θα μπορεί να πλοηγηθεί εύκολα ώστε να πάρει την πληροφορία που αναζητά. Πρόκειται για ένα σοβαρό πρόβλημα που επιβαρύνει την επιχείρησή σας διότι ουσιαστικά διώχνει τον πελάτη από την πόρτα σας.
Για να προσφέρετε μια ολοκληρωμένη και ευχάριστη εμπειρία στους πελάτες σας, δεν αρκεί μόνο μια θερμή υποδοχή στο κατάστημα. Χρειάζεται να τους προσφέρετε μια αξιόπιστη, διαδικτυακή, user-friendly εμπειρία στο καταναλωτικό τους ταξίδι και  θα βοηθήσει στο customer loyalty.

2. Κακή πλοήγηση

Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην εμπειρία ενός χρήστη, είναι η εύκολη πλοήγηση. Στόχος είναι να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει μόλις επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας. Σκεφθείτε ως καταναλωτής, επισκέπτεστε ένα κατάστημα και δεν υπάρχει τάξη σε όλα τα ράφια και δεν μπορείτε να βρείτε αυτό που ψάχνετε, τόσο σημαντικό είναι να παρέχετε εύκολη πλοήγηση στους επισκέπτες σας.

3. Αργή φόρτωση

Η πολύ αργή φόρτωση ενός website μπορεί να δυσαρεστήσει τους επισκέπτες σας και να τους απομακρύνει άμεσα. Αυτό έχει ως αρνητικό αποτέλεσμα να επηρεάσει αισθητά το conversion rate σας και στο πως αντιλαμβάνονται οι χρήστες το brand σας. Φροντείστε να βελτιστοποιήσετε όλες τις εικόνες σας (optimize), μειώνοντας το μέγεθος τους χωρίς να μειώσετε την ποιότητα τους, ώστε να φορτώνουν πιο γρήγορα. Ανάμεσα σε αρκετά online εργαλεία είναι και το Optimizilla.com. Επίσης, ελέγξτε και επανεξετάστε τους κώδικες και τα plugins που τρέχουν πίσω από την ιστοσελίδα σας και βελτιώστε τα ώστε να μην εμποδίζουν την ομαλή και γρήγορη φόρτωση της ιστοσελίδας.

4. Υπερβολική χρήση αγορασμένων φωτογραφιών (stock)

Το φωτογραφικό υλικό που χρησιμοποιείτε στην ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι αληθινό και τραβηγμένο μέσα από την επιχείρηση σας. Θα πρέπει να απεικονίζει την πραγματική όψη ή έννοια των προϊόντων ή των υπηρεσιών που ενδεχομένως προσφέρετε. Είναι συχνό φαινόμενο σε πολλές ιστοσελίδες να παρατηρούμε υπερβολική χρήση έτοιμων φωτογραφιών (stock) που έχουμε ήδη συναντήσει και σε άλλα websites συναφούς αντικειμένου. Σε αυτή την περίπτωση καλό θα είναι να προσλάβετε έναν έμπειρο φωτογράφο που να εξειδικεύεται στην επαγγελματική προϊοντική φωτογράφηση ώστε να αναδείξει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας όπως τους αξίζει. Είναι παράγοντας που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε.

Η σωστή φωτογράφηση παίζει καθοριστικό ρόλο στην πειθώ, με την προϋπόθεση ότι η φωτογραφία θα αναδεικνύει το προϊόν και δεν θα παραπλανά τον καταναλωτή!

5. Λάθος χρήση των Headers, Sidebars και των Footers.

Αρκετοί νομίζουν ότι τα κύρια σημεία μιας ιστοσελίδας που ονομάζουμε headers, sidebars και footers χρησιμοποιούνται μόνο για διαφημίστικά web banners. Αυτό φυσικά δεν ισχύει.
Τα λεγόμενα headers που βρίσκονται στο επάνω μέρος μιας ιστοσελίδας φέρουν συνήθως το λογότυπο της επιχείρησης, το βασικό μενού πλοήγησης και επιπλέον πληροφορίες όπως π.χ. το τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών, μικρά εικονίδια που οδηγούν στα social media accounts της επιχείρησης για μεγαλύτερο engagement και άλλες σύντομες πληροφορίες, αρκεί βέβαια να είναι σχεδιασμένα και προσαρμοσμένα με ορθό τρόπο.
Τα λεγόμενα sidebars τα συναντάμε συνήθως στην υποσελίδα ενός blog, μιας επιχείρησης ή ενός ιδιώτη, ενώ περιέχει σύντομη πλοήγηση σε άρθρα και ο χρήστης μπορεί να τα αναζητήσει βάσει κριτηρίων όπως ανά κατηγορία, ανά χρονική περίοδο όπως ανά έτος ή ανά μήνα, ανά ετικέτα (tag) κ.α.
Τα λεγόμενα footers βρίσκονται πάντα στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας όπου συνήθως φέρουν μια εξαιρετικά σύντομη περιγραφή της επιχείρησης, ένα σύντομο sitemap, επίσης social media icons, μια φόρμα εγγραφής newsletter, links με τους όρους και προϋποθέσεις, πολιτική απορρήτου κ.α.

Εκμεταλλευτείτε λοιπόν σωστά τα παραπάνω σημεία που αναφέραμε.

6. Έλλειψη ποιοτικού περιεχομένου

Ο πιο σημαντικός αλλά όχι ο μόνος παράγοντας που θα κάνει την Google να προτιμήσει την ιστοσελίδα σας και να σας δώσει μια πιο υψηλή κατάταξη στη μηχανή αναζήτησης, είναι αναμφισβήτητα το ποιοτικό περιεχόμενο. Σίγουρα έχετε ακούσει ή διαβάσει το “Content Is King” που πρώτο είπε ο Bill Gates το 1996.
Το περιεχόμενο σας θα πρέπει να είναι πραγματικό, ποιοτικό και να αντιπροσωπεύει όσο πιο πιστά γίνεται τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Είναι σημαντικό να λάβετε υπόψιν ότι οι αλγόριθμοι της Google είναι τόσο εξελιγμένοι και “έξυπνοι” που αναγνωρίζουν εύκολα αν το περιεχόμενο σας είναι χρήσιμο, αν σχετίζεται με τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες, με τους τίτλους και γενικότερα με το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τον βασικό ρόλο σε ποιοτικό περιεχόμενο τον έχει το “copywriting” και κατ’ επέκταση η μεθοδολογία που ονομάζεται Search Engine Optimization (SEO).

7. Μη ενημέρωση της ιστοσελίδας

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η συχνή ενημέρωση της ιστοσελίδας σας σε επίπεδο περιεχομένου και σε επίπεδο ασφάλειας είναι κρίσιμης σημασίας για την  online εικόνα της επιχείρησής σας!
Όταν ανανεώνετε την ιστοσελίδα σας με νέο, φρέσκο και χρήσιμο περιεχόμενο για τους χρήστες, τους δείχνετε ότι η επιχείρηση σας είναι ένας ζωντανός οργανισμός που τους κρατά ενήμερους για κάθε νέο προϊόν, υπηρεσία ή άρθρο. Ουσιαστικά είναι σαν το ανθρώπινο σώμα που χρειάζεται νερό και τροφή για να ζήσει. Μην ξεχνάτε ότι πολύ σημαντική είναι και η ασφάλεια της ιστοσελίδας σας, οπότε φροντίστε να ενημερώνετε όλα τα plugins και μηχανισμούς που χρησιμοποιείτε σε αυτήν, να έχετε αγοράσει και εφαρμόσει SSL (πρωτόκολλο ασφαλείας) που ενισχύει την εμπιστοσύνη των χρηστών στο πρόσωπο της επιχείρησής σας εμφανίζοντας ένα μικρό λουκέτο στην μπάρα διεύθυνσης της ιστοσελίδας σας και εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του ιστοτόπου σας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η συχνή ενημέρωση της ιστοσελίδας σας σε επίπεδο περιεχομένου και σε επίπεδο ασφάλειας είναι κρίσιμης σημασίας για την  online εικόνα της επιχείρησής σας!

8. Πολλά και εκβιαστικά Popups

Το πιο ενοχλητικό σας το άφησαμε για το τέλος! Σίγουρα όλοι έχετε επισκεφθεί ιστοσελίδες που σας “βομβάρδισαν” με πολλά ενοχλητικά popups παράθυρα τα οποία σας ζητούν και σας προτρέπουν εκβιαστικά συνήθως να πατήσετε Like στη σελίδα τους στο facebook, να συμπληρώσετε μια φόρμα με το email σας και άλλα πολλά ώστε να σας αφήσει να διαβάσετε το περιεχόμενο που συνήθως είναι μια παράγραφος από περιεχόμενο άλλης ιστοσελίδας. Τέτοιες παραπλανητικές και “πιεστικές’ τακτικές για επισκέψεις που δεν αφορούν τον πραγματικό λόγο του ποιοτικού περιεχομένου πιστέψτε με δεν τις θέλετε και δεν τις χρειάζεστε! Είναι αθέμιτες!

Καλό θα είναι να περιοριστείτε ενδεχομένως σε ένα διακριτικό popup όπως το να κάνουν εγγραφή στη λίστα του newsletter σας, όμορφα, εύκολα και απλά χωρίς παραπλανητικούς εκβιασμούς. Αποφύγετε τα popups για Like στο facebook page σας, αν κάποιος μείνει ικανοποιημένος από την όλη εμπειρία, είναι πολύ πιθανό να σας δώσει το περίγημο like από μόνος του, γιατί αυτοί που θα σας δώσουν το γνήσιο like είναι και αυτοί που θα σας ακολουθούν πιστά και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Κλείνοντας, σας προτείνω να μην αναζητήσετε τα ευκαιριακά likes και επενδύστε στο customer experience σε όλες τις πτυχές του. Αυτό θα σας φέρει κέρδος παρά τα περισσότερα likes. Χτίστε μια σχέση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας ανάμεσα στην επιχείρηση σας και το καταναλωτικό σας κοινό!

Αν θέλετε κι εσείς να αποκτήσετε μια επαγγελματική ιστοσελίδα και μια δυνατή διαδικτυακή προβολή επικοινωνήστε μαζί μας! 🙂