Μάθετε να επιλέγετε τα κατάλληλα χρώματα για περιεχόμενο στα social media.

Μάθετε να επιλέγετε τα κατάλληλα χρώματα για περιεχόμενο στα social media.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

Ψάχνετε τρόπους να κάνετε την επιχείρησή σας να ξεχωρίζει στα social media;

Η ψυχολογία των χρωμάτων μπορεί να σας βοηθήσει!

Μάθετε τι συμβολίζουν τα χρώματα στο marketing και τι συναισθήματα προκαλούν, ώστε να αποφασίσετε ποιο χρώμα ταιριάζει καλύτερα στο δικό σας brand!

Διαβάστε το άρθρο και σκεφθείτε πως μέσα από τα χρώματα μπορείτε να αναδείξετε και να επικοινωνήσετε καλύτερα το περιεχόμενο σας στα Social Media.

Μάθετε να επιλέγετε τα κατάλληλα χρώματα για το περιεχόμενο σας στα social media.

Κόκκινο Χρώμα

(Βασικό Χρώμα)

Προσωπικότητα / Συναισθήματα

  • Προκαλεί έντονα συναισθήματα
  • Ενθαρρύνει την όρεξη
  • Αυξάνει το πάθος και την ένταση
  • Δυναμικότητα, αγάπη, πάθος, ενέργεια, δύναμη, ζέστη, επιθυμία

Αρνητικά Συναισθήματα

  • Θυμός, κίνδυνος, προειδοποίηση

Στο Marketing

  • Αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό
  • Ενθαρρύνει την παρορμητική αγορά
  • Δημιουργεί την αίσθηση του επείγοντος

Ας δούμε το κόκκινο λίγο πιο αναλυτικά:

Διεγείρει την ενέργεια και δράση. Δίνει μια αίσθηση εμπιστοσύνης και προστασίας και τραβάει την προσοχή περισσότερο από κάθε άλλο χρώμα. Έχει φυσική επίδραση στον άνθρωπο, καθώς αυξάνει την πίεση του αίματος, τον αριθμό των αναπνοών και τον μεταβολισμό.

Στις πιο φωτεινές του αποχρώσεις είναι πολύ ενεργητικό χρώμα ενώ οι πιο σκοτεινές αποχρώσεις του είναι ισχυρές και κομψές. Είναι ιδανικό για χώρους που χρειάζονται ενέργεια, όπως π.χ. τα playrooms, τα χωλ, οι σκάλες και οι κουζίνες. Εντυπωσιάζει ως διακοσμητική πινελιά.

Το κόκκινο είναι το χρώμα της δύναμης και του πάθους. Τραβάει την προσοχή των ανθρώπων και την κρατάει, για αυτό και αποτελεί το πιο δημοφιλές χρώμα στο marketing. Δημιουργεί το αίσθημα του επείγοντος, πράγμα θετικό για τις πωλήσεις. Ανοίγει την όρεξη (γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιείται συχνά από αλυσίδες fast food), τονώνει τον οργανισμό, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τους καρδιακούς παλμούς και σχετίζεται με την κινητικότητα, τον ενθουσιασμό και το πάθος.

Ενδεικτικά brands που χρησιμοποιούν το κόκκινο χρώμα:

Coca-Cola, Goody’s, H&M, Red Bull, Honda, Vodafone, McDonald’s, Netflix, Kellogg’s, Lay’s, Texaco, Avis, CNN, Lego, YouTube, Nintendo, Adobe, Toyota


Μπλε Χρώμα

(Βασικό Χρώμα)

Προσωπικότητα / Συναισθήματα

  • Συνδέεται με ηρεμία και γαλήνη
  • Προκαλεί και ενθαρρύνει τη χαλάρωση
  • Μπορεί να περιορίσει την όρεξη
  • Ηρεμία, ασφάλεια, ακεραιότητα, ειρήνη, αφοσίωση, εμπιστοσύνη, εξυπνάδα

Αρνητικά Συναισθήματα

  • Κρύο, φόβος
  • Εσφαλμένα έχει καθιερωθεί στερεοτυπικά ως αγορίστικο, ανδρικό χρώμα καθώς κάθε χρώμα μπορεί να φορεθεί εξίσου και από άντρες και από γυναίκες

Στο Marketing

  • Εμπνέει την εμπιστοσύνη στους πελάτες
  • Δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας
  • Εμπνέει σταθερότητα
  • Δημιουργεί το αίσθημα της αφοσίωσης

Ας δούμε το μπλε λίγο πιο αναλυτικά:

Το μπλε δημιουργεί μια αίσθηση ηρεμίας και συμβάλει στον καλό ύπνο. Προωθεί την παραγωγικότητα και την αξιοπιστία. Προκαλεί συνήθως την αίσθηση της ασφάλειας, ότι έχεις να κάνεις με μία εταιρεία άξια εμπιστοσύνης.

Οι ανοικτές αποχρώσεις του μπλε είναι συχνά χαλαρωτικές, ηρεμιστικές και ευνοούν τη γνώση και τα υγιή συναισθήματα. Το λαμπερό μπλε μπορεί να είναι χρώμα γεμάτο ενέργεια και ανανεωτικό. Το σκούρο μπλε είναι ιδανικό για επαγγελματικούς χώρους που πρέπει να δείχνουν αξιόπιστοι.

Ιδανικό χρώμα για υπνοδωμάτια και για επαγγελματικούς χώρους.  Επιλέγεται συχνά από τράπεζες, κοινωνικά δίκτυα και επιχειρήσεις. Συνδέεται με την γαλήνη, το νερό, την αξιοπιστία και διεγείρει την παραγωγικότητα.

Ενδεικτικά brands που χρησιμοποιούν το μπλε χρώμα:

Twitter, Ford, Facebook, American Express, Wind, Pepsi, OREO, Skype, Vimeo, Oral-B, Walmart, General Electric, DELL


Κίτρινο Χρώμα

(Βασικό Χρώμα)

Προσωπικότητα / Συναισθήματα

  • Αυξάνει το αίσθημα της ευτυχίας και την αίσθηση ζεστασιάς
  • Διεγείρει τη λειτουργία του εγκεφάλου
  • Ενθαρρύνει την επικοινωνία
  • Φωτεινότητα, ενέργεια, ζεστασιά, ευτυχία, χαρά, ζωηράδα, πείνα

Αρνητικά Συναισθήματα

  • Ανευθυνότητα, αστάθεια, άγχος, θυμός, προειδοποίηση

Στο Marketing

  • Αναπτύσει το συναίσθημα αισιοδοξίας και διαύγειας
  • Χρησιμοποιείται για να τραβήξει την προσοχή
  • Για να εκφράσει ευθυμία

Ας δούμε το κίτρινο λίγο πιο αναλυτικά:

Το κίτρινο χρώμα διεγείρει τη διανοητική σκέψη και το νευρικό σύστημα. Ενεργοποιεί τη μνήμη, ενισχύει την καλή διάθεση, την οργανωτικότητα, την αποφασιστικότητα και την αισιοδοξία. Είναι το πιο φωτεινό και το πιο ενεργητικό από τα θερμά χρώματα. Έχει συσχετιστεί με τη χαρά και τη λιακάδα.

Ιδανικό για να ζωντανέψετε ένα σκοτεινό δωμάτιο, για χώρους εργασίας, σε ένα προσωπικό ή επαγγελματικό γυμναστήριο, αλλά και για την κουζίνα. Συνδυάζεται εξαιρετικά με το μπλέ, το πράσινο και τα γήινα χρώματα στα παιδικά υπνοδωμάτια και στο σαλόνι.

Το κίτρινο είναι ένα ισχυρό χρώμα αλλά και επικίνδυνο. Αποτελεί το πιο χαρούμενο χρώμα και προκαλεί συνήθως ενθουσιασμό αλλά αν χρησιμοποιηθεί υπερβολικά μπορεί να προκαλέσει άγχος. Χρησιμοποιείται συχνά για να τραβήξει την προσοχή ατόμων που δεν έχουν πρόθεση αγοράς.

Ενδεικτικά brands που χρησιμοποιούν το κίτρινο χρώμα:

Nikon, National Geographic, Shell, Hertz, Ikea, CAT, DΗL


Πορτοκαλί Χρώμα

(Δευτερεύον Χρώμα)

Προσωπικότητα / Συναισθήματα

  • Συμβολίζει τον ενθουσιασμό
  • Αυξάνει την αίσθηση ζεστασιάς
  • Εφιστά την προσοχή
  • Αυτοπεποίθηση, φιλικότητα, επιτυχία, ενέργεια, κουράγιο, επιθετικότητα

Αρνητικά Συναισθήματα

  • Άγνοια, νωθρότητα, προσοχή

Στο Marketing

  • Δηλώνει “επιθετικότητα”
  • Βοηθά στην τόνωση των παρορμητικών αποφάσεων
  • Δείχνει μια φιλική και χαρούμενη επωνυμία

Ας δούμε το πορτοκαλί λίγο πιο αναλυτικά:

Είναι ισχυρότατο και αυξάνει την αυτοπεποίθηση, δημιουργεί την αίσθηση ζέστης στο χώρο και βοηθά την εγκεφαλική δραστηριότητα. Διεγείρει και ενισχύει τη δημιουργικότητα, τις δραστηριότητες και τα ενδιαφέροντα. Λειτουργεί θετικά για την όρεξη και βοηθάει στην πέψη. Επιβάλλει την προσοχή χωρίς να είναι τόσο συντριπτικό όσο το κόκκινο και θεωρείται πιο φιλικό και ελκυστικό.

Ιδανικό για κουζίνα, τραπεζαρία, εργαστήρια και παιδικά ή εφηβικά δωμάτια.

Το πορτοκαλί χρώμα δίνει ενέργεια. Τραβάει την προσοχή, είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό και κάνει τους καταναλωτές να αισθάνονται ότι έχουν να κάνουν με μία πρωτοποριακή εταιρεία. Όπως και το κίτρινο, αποτελεί ένα χρώμα αισιόδοξο που μπορεί όμως να λειτουργήσει και ως προειδοποίηση. Επιλέγεται συχνά για κουμπιά που σε καλούν να κάνεις κάτι (Call to action).

Ενδεικτικά brands που χρησιμοποιούν το πορτοκαλί χρώμα:

Nikelodeon, Hooters, Amazon, Fanta, Payless


Πράσινο Χρώμα

(Δευτερεύον Χρώμα)

Προσωπικότητα / Συναισθήματα

  • Συμβολίζει την υγεία και την ηρεμία
  • Συμβολίζει το χρήμα
  • Συμβολίζει και αντιπροσωπεύει τη φύση και το περιβάλλον
  • Γαλήνη, φρεσκάδα, φύση, περιβάλλον, νέο, χρήματα, πλούτος, γονιμότητα, υγεία

Αρνητικά Συναισθήματα

  • Ζήλια, ενοχή

Στο Marketing

Χρησιμοποιείται για χαλάρωση
Συνδέεται με τον πλούτο
Συχνά συνδέεται με βιολογικά προϊόντα

Ας δούμε το πράσινο λίγο πιο αναλυτικά:

Το πράσινο προκαλεί μια χαλαρωτική αίσθηση, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Βοηθά στην συγκέντρωση και την ανακούφιση από τη νευρικότητα και το άγχος. Στους περισσότερους ανθρώπους προσφέρει μια αίσθηση ανανέωσης και αρμονίας. Οι ανοικτές αποχρώσεις του πράσινου είναι πιο ενεργειακές και ζωηρές, ενώ το πράσινο της ελιάς είναι αντιπροσωπευτικό χρώμα της φύσης.

Ιδανικό για υπνοδωμάτια, βιβλιοθήκες, χώρους μελέτης και παιδικά δωμάτια.

Το πράσινο είναι ένα ευέλικτο χρώμα. Είναι φιλόξενο και προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα. Σημαίνει επίσης υγεία, ηρεμία, χρήματα – πλούτο (κυρίως στις ΗΠΑ λόγω του πράσινου χρώματος στα χαρτονομίσματα), καλή θέληση και σχετίζεται με το περιβάλλον και τη φύση. Χρησιμοποιείται στα καταστήματα για να χαλαρώνει τους πελάτες και για την προώθηση περιβαλλοντικών ζητημάτων.
Το πράσινο διεγείρει την αρμονία στον εγκέφαλο και ενθαρρύνει την ισορροπία που οδηγεί σε αποφασιστικότητα.

Ενδεικτικά brands που χρησιμοποιούν το πράσινο χρώμα:

BP, Animal Planet, XBox, Monster, Starbucks, Land Rover, Holiday Inn


Μωβ Χρώμα

(Δευτερεύον Χρώμα)

Προσωπικότητα / Συναισθήματα

  • Αντιπροσωπεύει τη “βασιλεία” και τον πλούτο
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δηλώσει πολυτέλεια
  • Συχνά χρησιμοποιείται για να δείξει ευγένεια
  • Πολυτέλεια, ευγένεια, αρχοντιά, καλαισθησία, χαλάρωση, κομψότητα, πνευματικότητα, φιλοδοξία, πλούτος, σοφία, σεβασός

Αρνητικά Συναισθήματα

  • Ιδιοτροπία, μυστήριο, πένθος, άγνωστο

Στο Marketing

  • Χρησιμοποιείται συχνά από brands ομορφιάς
  • Χρησιμοποιείται για χαλάρωση ή ηρεμία
  • Αντιπροσωπεύει τη δημιουργικότητα και τη σοφία

Ας δούμε το μωβ λίγο πιο αναλυτικά:

Το μωβ θεωρείται ότι σχετίζεται με την πνευματικότητα και την δημιουργικότητα,
ενώ αναπτύσσει την έμπνευση. Μπορεί να δώσει την αίσθηση του πλούτου και της πολυτέλειας. Οι ανοικτές αποχρώσεις του μωβ ανακουφίζουν από την ένταση, ενώ οι σκούρες ενεργοποιούν τη φαντασία και τη διαίσθηση.

Ιδανικό για στούντιο ζωγραφικής, το γραφείο στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας σας.

Το μωβ είναι το ιδανικό χρώμα για να προσδώσετε το πρεστίζ και την κομψότητα στην εταιρεία, τα προϊόντα ή το μήνυμά σας. Σχετίζεται με την επίλυση προβλημάτων, το “καλμάρισμα” των νεύρων καθώς επίσης και με τη δημιουργικότητα. Επιλέγεται συχνά από εταιρείες που σχετίζονται με την ομορφιά, τα καλλυντικά και την αντιγήρανση.

Ενδεικτικά brands που χρησιμοποιούν το μωβ χρώμα:

Yahoo, Hallmark, Candy Warehouse, CrounRoyal


Ροζ Χρώμα

(Δευτερεύον Χρώμα)

Προσωπικότητα / Συναισθήματα

  • Εκφράζει την γλυκύτητα, την συμπόνια
  • Εκφράζει επίσης τον ρομαντισμό, την, τον έρωτα, την τρυφερότητα και την αισιοδοξία
  • Δηλώνει παιχνίδισμα

Αρνητικά Συναισθήματα

  • Αδυναμία, ανωριμότητα και δυστυχώς έχει στερεοτυπικά καθιερωθεί ως χρώμα που αντιπροσωπεύει μόνο την θηλυκότητα κάτι που ουσιαστικά είναι εσφαλμένο καθώς κάθε χρώμα μπορεί να φορεθεί εξίσου και από άντρες και από γυναίκες

Στο Marketing

  • Χρησιμοποιείται συχνά από brands ομορφιάς και παιχιδιών για κορίτσια
  • Συμβολίζει τον αγώνα ενάντια στον καρκίνο του μαστού

Ας δούμε το ροζ λίγο πιο αναλυτικά:

Το ροζ δίνει την αίσθηση της ενέργειας όπως το κόκκινο. Εμπνέει εμπιστοσύνη και θεωρείται ότι είναι νεανικό, διασκεδαστικό και συναρπαστικό χρώμα. Ενισχύει τις ευαισθησίες.

Ιδανικό για παιδικό υπνοδωμάτιο κοριτσιού. Συνδυάζεται εξαιρετικά με το πορτοκαλί και το φούξια.

Αν θέλετε να προσεγγίσετε το νεαρό γυναικείο κοινό, το ροζ είναι το χρώμα σας. Ρομαντικό και απολύτως κοριτσίστικο, χρησιμοποιείται συχνά για προϊόντα και εταιρείες που απευθύνονται σε γυναίκες ή μικρά κορίτσια. Το ροζ ηρεμεί τα νεύρα και δημιουργεί ευγενή συναισθήματα και ρομαντισμό.

Εάν σκέφτεστε το ροζ ως βασικό χρώμα για την επωνυμία σας, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη χρωματική θεωρία του ροζ και τις πολιτιστικές αναφορές που σχετίζονται με αυτό.

Η χρωματική ψυχολογία του ροζ υποδηλώνει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που εστιάζει στις γυναίκες
Το ροζ έχει μια ισχυρή σύνδεση με γυναικείες μάρκες.

Ξεκινά με το ροζ να συνδέεται με κοριτσάκια (ενώ τα αγοράκια παραδοσιακά αποκτούσαν μπλε χρώμα). Για παιχνίδια και παιδικά ρούχα, το ροζ είναι ο πρωταρχικός δείκτης ότι κάτι προορίζεται για κορίτσια. Από διάσημες μάρκες όπως η Barbie μέχρι τις πινακίδες στα καταστήματα και τις συσκευασίες παιχνιδιών, το ροζ είναι το κυρίαρχο χρώμα που χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει γρήγορα ότι ένα προϊόν προορίζεται για κορίτσια.

Το ροζ, και πιο συγκεκριμένα η ροζ κορδέλα, έχει γίνει το σύμβολο της μάχης κατά του καρκίνου του μαστού. Υπάρχουν πολλές οργανώσεις έρευνας και υποστήριξης για τον καρκίνο του μαστού που χρησιμοποιούν τη ροζ κορδέλα. Πολλά brands έχουν εισαγάγει προϊόντα σε ροζ χρώμα για να τονίσουν την υποστήριξή τους σε άτομα που επιβίωσαν από καρκίνο του μαστού και να δείξουν την οικονομική τους υποστήριξη στην έρευνα.

Ενδεικτικά brands που χρησιμοποιούν το ροζ χρώμα:

Hondos Center, Barbie, Hello Kitty, Donut King, Baskin Robbins, Aussie Skip Bags

Συνοψίζοντας

Κόκκινο | Ενέργεια, δημιουργεί επείγουσα ανάγκη, που παρατηρείται συχνά στις πωλήσεις εκκαθάρισης

Μπλε | Εμπιστοσύνη και ασφάλεια, που παρατηρούνται συχνά σε τράπεζες και επιχειρήσεις

Κίτρινο | Αισιόδοξος και νεανικός, που χρησιμοποιείται συχνά για να τραβήξει την προσοχή

Πορτοκαλί | Επιθετικό, δημιουργεί ένα κάλεσμα για δράση

Πράσινο | Πλούσιο, εύκολο στην επεξεργασία, που χρησιμοποιείται για χαλάρωση σε καταστήματα και δομές

Μωβ | Καταπραϋντικό και καταπραϋντικό, που εμφανίζεται συχνά σε προϊόντα ομορφιάς ή αντιγήρανσης

Ροζ | Ρομαντικό και θηλυκό, που χρησιμοποιείται για την εμπορία προϊόντων στις γυναίκες

Ποιο χρώμα αντιπροσωπεύει καλύτερα τη δική σας εταιρεία/ επιχείρηση και γιατί το επιλέξατε;

Facebook
Twitter
LinkedIn

More
articles