Πως να ενισχύσετε τεχνικά το SEO της ιστοσελίδας σας

Πως να ενισχύσετε τεχνικά το SEO της ιστοσελίδας σας

Στην εποχή μας, η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας και ειδικά των φορητών συσκευών αλλάζει τον κόσμο της επικοινωνίας όπως τον ξέραμε.

Αν παρατηρήσετε πλέον ο περισσότερος κόσμος, ανεξαρτήτου ηλικίας, κρατάει από ένα smartphone ή tablet μαζί του, είτε για να επικοινωνήσει είτε για να αναζητήσει πληροφορίες. Η πρώτη διαδικτυακή τοποθεσία που επισκέπτονται οι χρήστες, συνήθως, είναι οι μηχανές αναζήτησης! Δίνοντας έμφαση λοιπόν στο περιεχόμενο ως κάτοχοι ιστοσελίδων, είναι εύκολο να παραβλέψετε τους τεχνικούς παράγοντες της βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης, γνωστό και ως SEO. Όσα αναφέρω παρακάτω είναι “ζωτικής” σημασίας για την ιστοσελίδα σας ως προς την ενδυνάμωση οποιασδήποτε άλλης προσπάθειας βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης.


 Τι να προσέξετε!

Ιστοσελίδες “φιλικές” για κινητά

Από το 2015, όσες ιστοσελίδες είναι “φιλικές” για κινητά (mobile-friendly) θα εμφανίζονται σε καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης όπως π.χ της Google. Πλέον, είναι σημαντικό για την επιχείρηση σας να έχετε μια ιστοσελίδα συμβατή με τις φορητές συσκευές, όπως smartphones και tablets. Κάθε είδους επιχείρηση που διαθέτει ακόμα ιστοσελίδα με προδιαγραφές ξεπερασμένες που περιορίζονται μόνο σε επιτραπέζιο υπολογιστή (desktop computer), θα πρέπει σύντομα να αναθεωρήσουν και να ζητήσουν από την εταιρεία που τους σχεδίασε και κατασκεύασε την αρχική τους ιστοσελίδα, τον επανασχεδιασμό και ανακατασκευή της διασφαλίζοντας ότι εμφανίζεται σωστά καθώς η πρόσβαση στο διαδίκτυο πραγματοποιείται όλο και περισσότερο από φορητές συσκευές (smartphones και tablets).

Γρήγορη φόρτωση

Όπως πρώτο-ανακοινώθηκε το 2010, η Google “σκανάρει” τις ιστοσελίδες για να εντοπίσει ανεπάρκειες στον κώδικα τους, οι οποίες καθυστερούν την ταχύτητα φόρτωσης τους. Θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε τις εικόνες σας δηλαδή να τις μικρύνετε σε μέγεθος αρχείου (προσοχή: όχι τις διαστάσεις τους), να φορτώνετε εξωτερικά άλλους προγραμματιστικούς κώδικες και όχι μέσα στο HTML αρχείο αλλά να τους “καλείτε” και να βελτιώσετε την απόδοση της ιστοσελίδας σας αφαιρώντας τον περιττό κώδικα και κρατώντας τον απολύτως απαραίτητο.

Μια μόνο έκδοση της ιστοσελίδας ως προς το domain.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε μια έκδοση ιστοσελίδας και όχι πολλαπλές όπως για παράδειγμα http και https και σκέτο www ή χωρίς www.

Πιστοποιητικό Ασφαλείας

Από το 2014, η Google χρησιμοποιεί τα HTTPs ως σημαντικό παράγοντα ως σήμα για την αύξηση κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Αγοράστε ένα Πιστοποιητικό SSL (Secure Sockets Layer) από τον πάροχο ο οποίος σας παρέχει το domain σας.

Τι να αποφύγετε!

Παρεμβατικά Διάμεσα

Από τις αρχές του 2017, η Google ξεκίνησε να ενεργεί δραστικά όπου “βλέπει” ότι υπάρχουν popouts τα οποία καλύπτουν το κυρίως περιεχόμενο και ελαττώνουν την εμπειρία του χρήστη (user experience).

Διπλό περιεχόμενο

Ελέγξτε το περιεχόμενο σε όλες σας τις σελίδες μέσα στον ιστότοπό σας, καθώς και τις μεταπληροφορίες (meta tags, meta descriptions) ώστε να σιγουρευτείτε ότι δεν υπάρχουν διπλές εγγραφές σχετικά με το περιεχόμενο.

“Σπασμένοι” σύνδεσμοι (links)

Κάτι που χαλάει την εμπειρία του χρήστη, είναι οι σπασμένοι σύνδεσμοι(broken links). Αν διαπιστώσετε ότι ένα ή μερικά links δεν λειτουργούν στην ιστοσελίδα σας, επικοινωνήστε με τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας σας. Οι λόγοι για τους οποίους υπάρχουν οι σπασμένοι σύνδεσμοι μπορεί να είναι επειδή έχει αφαιρεθεί το περιεχόμενο, να μην υπάρχει πλέον ο τελικός σύνδεσμος (εξωτερικός σύνδεσμός συνήθως σε παραπομπή) ή να έμην έχει εισαχθεί σωστά το URL link). Σε κάθε περίπτωση, σιγουρευτείτε και ελέγξτε τις πηγές και το περιεχόμενό σας.

“Απόκρυψη” (Cloaking)

ΜΗΝ προσπαθήσετε να ξεγελάσετε τα ρομποτάκια (bots) της Google με το να δημιουργείτε “κρυφά” links (π.χ λευκά γράμματα σε λευκό φόντο), κείμενα ή επαναλαμβανόμενο περιεχόμενο καθώς πλέον η τεχνολογία είναι πιο “έξυπνη” (sophisticated) από όσο νομίζετε.

Αρχιτεκτονική Ιστοσελίδας

Μια καλά σχεδιασμένη/ δομημένη ιστοσελίδα, επιτρέπει στην Google να την “σκανάρει” εύκολα και να αρχίζει να την ταξινομεί.
Προσπαθείστε από οποιοδήποτε μέρος της ιστοσελίδας να κατευθύνετε τους επισκέπτες σας με όσο το δυνατόν λιγότερα κλικ σε αυτό που αναζητούν.

Καταχωρήστε το sitemap στο Google Search Console ώστε να βοηθήσετε στην ευκολότερη καταχώρηση των σελίδων του site σας.

Υιοθετήστε συνοπτικά και ουσιαστικά user-friendly διευθύνσεις URL.

Χρήσιμα Εργαλεία

Google Webmaster Tools

Google Search Console

Καταχωρήστε ένα sitemap, θέστε προς εντοπισμό και ελέγξτε για τυχόν τεχνικά προβλήματα. Σημαντικό εργαλείο.

PageSpeed Insights

Βρείτε πως φορτώνει η ιστοσελίδα σας και τι χρειάζεται για να αυξήσετε την ταχύτητα φόρτωσης της. Προσέξτε τα σημεία που σας υποδεικνύει να βελτιώσετε. Μπορεί να είναι ο κώδικας, το μέγεθος φωτογραφιών (ως αρχείο, όχι ως διάσταση εικόνας).

Γενικός έλεγχος

Στο τέλος, κάνετε έναν συνοπτικό έλεγχο ώστε να διαπιστώσετε μήπως έχετε παραλείψει κάτι όσο αφορά την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας.

Ψηφιακή Βιβλιογραφία:

https://webmasters.googleblog.com/2014/08/https-as-ranking-signal.html

https://webmasters.googleblog.com/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking.html

https://www.quicksprout.com/2015/07/31/the-beginners-guide-to-technical-seo

https://webmasters.googleblog.com/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html

https://developers.google.com/speed/pagespeed/

https://webris.org/technical-seo-audit/