Πελάτες και περιεχόμενο

Πελάτες και περιεχόμενο

Πως πρέπει ο πελάτης να παραδίδει το περιεχόμενο που θέλει να συμπεριληφθεί στη μακέτα ή την ιστοσελίδα του;

Μέσα από προσωπική εμπειρία αλλά και μετά από συζητήσεις με αξιόλογους συναδέλφους, έχω διακρίνει ορισμένα λάθη που πολύ συχνά κάνουν οι πελάτες όταν πρόκειται να παραδώσουν σχετικό υλικό (περιεχόμενο) που σχετίζεται με την εταιρική τους ταυτότητα, κείμενα, εικόνες, λογότυπα κ.α. για αυτό το λόγο αποφάσισα να γράψω το παρόν άρθρο για να βοηθήσει αφενός τους υπόλοιπους επαγγελματίες αλλά να βοηθήσουμε και τους πελάτες να διευκολύνουν τους ίδιους και τους συνεργάτες τους.

Όποιο και αν είναι το project που θέλει ο πελάτης να υλοποιηθεί είτε από έναν freelancer, είτε μια διαφημιστική εταιρεία ή από ένα δημιουργικό γραφείο, πρέπει να γνωρίζει κάποια βασικά χαρακτηριστικά σχετικά με τον τρόπο που θα παραδώσει το περιεχόμενο αλλά και και τη μορφή που πρέπει να έχει αυτό.

Κείμενο

Σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς ίσως να έχετε ακούσει τη φράση ότι “το περιεχόμενο είναι ο “Βασιλιάς” (“Content is the King“)”, βασικό στοιχείο του ψηφιακού ανταγωνισμού που σχετίζεται και με μεθοδολογίες για καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης (SEO) στο διαδίκτυο. Όποιο λοιπόν κι αν είναι το περιεχόμενο κειμένου σας είναι απαραίτητη προϋπόθεση να είναι αυθεντικό και να μην παραβιάζει τους σχετικούς όρους περί πνευματικής ιδιοκτησίας (clopy right) καθώς και να είναι σωστά δομημένο.

Η πληροφορία, σχετικά με το θέμα του περιεχομένου σας, πρέπει να μεταδίδεται σωστά και να κατευθύνει τους επισκέπτες και δυνητικούς πελάτες σας σε αυτό ακριβώς που ψάχνουν από τη στιγμή που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σας. Ένας τρόπος για να το πετύχετε είναι να σκεφθείτε, τι πληροφορία και πως θα θέλατε να την βρείτε αν ήσαστε στη θέση του κάθε χρήστη/ καταναλωτή/ δυνητικό πελάτη.

Είναι θεμιτό να παρέχετε σημαντικές πληροφορίες χωρίς αντάλλαγμα, οι επισκέπτες το εκτιμούν.

Τα κείμενα σας είναι καλό να έχουν συνταχθεί με όσο το δυνατόν πιο κατανοητό τρόπο για το μέσο χρήστη.

Ακόμη, μην ξεχνάτε να ελέγχετε προσεκτικά για τυχόν ορθογραφικά/ συντακτικά λάθη, καθώς και το παραμικρό λάθος μπορεί να δημιουργήσει αρνητική εντύπωση για την επιχείρηση σας.
Είναι σημαντικό να ανανεώνεται συχνά το περιεχόμενο σας χωρίς όμως να κουράζει τους επισκέπτες ή παραλήπτες (στην περίπτωση ενός newsletter).

Μορφή κειμένων

Είναι ιδανικό να παραδώσετε τα κείμενα σας σε ψηφιακή μορφή (format) αρχείου Word ή Text (.doc, .docx, .txt) και αποφύγετε τα γραπτά σε οποιοδήποτε είδους χαρτί ή έντυπο καθώς αυτό είναι πιο ασφαλές για την άρτια μεταφορά και απόδοση του κειμένου και καλύτερη λύση εξοικονόμησης χρόνου για τον επαγγελματία που έχει αναλάβει το project σας.

Εικόνες

Σε πολλά project είναι φυσικό να συμπεριληφθούν και μερικές εικόνες.

Τι να προσέξετε:


Αποφύγετε τις σκαναρισμένες εικόνες από παλαιά φυλλάδια της επιχείρησης σας τα οποία εμπειρικά σας γράφω φαίνεται πως συνήθως είναι αλλοιωμένα, τσαλακωμένα, βρώμικα ακόμη και ξεθωριασμένα.
Είναι σημαντικό οι φωτογραφίες και τα γραφικά να είναι υψηλής ανάλυσης για την καλύτερη απόδοση και αισθητική της ιστοσελίδας ή του εντύπου σας. Η αισθητική δεν βασίζεται μόνο στην ιδέα αλλά και στην ποιότητα!

Λογότυπο

Είναι σωστό να παραδώσετε το  σας στον επαγγελματία σε ψηφιακή μορφή και για να είμαι πιο ακριβής σε μορφή ανοιχτού αρχείου όπως σε μορφή .ai (από πρόγραμμα illustrator) ή .psd ή .psb (από πρόγραμμα Photoshop) ή .eps (Encapsulated PostScript), .jpg, .png σε υψηλή ανάλυση για την καλύτερη απόδοση ποιότητας του λογοτύπου σας. Σημαντική παρατήρηση: η μορφή/ κατάληξη .gif αφορά κινούμενες εικόνες! Ανοιχτά αρχεία ονομάζονται τα αρχεία στα οποία σχεδιάστηκαν τα αρχικά γραφικά σας (π.χ. λογότυπο) ώστε να τα ανοίξει ο επόμενος επαγγελματίας στο πρόγραμμα που αντιστοιχεί (πχ. .ai=Adobe Illustrator, .psd ή .psb Adobe Photoshop. Corel Draw κ.α.)

Σε καμία περίπτωση μην παραδώσετε ένα  διάστασης 2εκ x 2εκ για να σας το μετατρέψουν σε πινακίδα ή ταμπέλα! Πιστέψτε με δεν βοηθάει καθόλου και δεν είναι και επαγγελματικό από πλευρά σας.

Μια λύση είναι να ζητήσετε από τον προηγούμενο επαγγελματία σχεδιαστή, που σχεδίασε το λογότυπο σας, να σας παραδώσει ανοιχτό αρχείο. Είναι σημαντικό κατά την πλήρη αποπληρωμή ενός λογοτύπου/ εταιρική ταυτότητας ο πελάτης να λαμβάνει το ανοιχτό αρχείο με το σχέδιο για οποιαδήποτε μεταγενέστερη χρήση επιθυμεί ο πελάτης (ταμπέλα, κάποια εφαρμογή, διακόσμηση, ιστοσελίδα, εκτύπωση κ.α).

Μια εναλλακτική λύση είναι να επανασχεδιαστεί το λογότυπο εκ νέου με το αζημίωτο φυσικά.

Τέλος, να θυμάστε πως σημασία έχει η ποιότητα, όχι τόσο η ποσότητα!