Συμβουλές για Τουριστικές Επιχειρήσεις!

Συμβουλές για Τουριστικές Επιχειρήσεις!

Κάθε επαγγελματίας που σέβεται την επιχείρησή του, πρέπει να σέβεται και πελάτες και αυτό που πρεσβεύει!

Έχετε αναρωτηθεί στο τέλος της ημέρας από τι κρίνονται όλες οι σοβαρές επιχειρήσεις ή επαγγελματίες; Μα από την ποιότητα φυσικά!

Η ποιότητα φαίνεται εκ του αποτελέσματος και δείχνει τον επαγγελματισμό σας! Το κρίνει ο πελάτης ως καταναλωτής όπου η γνώμη του μετράει με βάση την προσωπική του ικανοποίηση. Η γνώμη του έχει “δύναμη και λόγο”. Αυτός ο λόγος είναι η κινητήριος δύναμη που θα προωθήσει mouth to mouth την επιχείρησή σας σε ακόμη περισσότερους δυνητικούς πελάτες ή θα την αφήσει… στάσιμη. Οι ικανοποιημένοι πελάτες είναι οι καλύτεροι influencers και leads για να κάνουν ιδιαίτερα γνωστή την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων σας, την επιχείρησή σας. Μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών επηρεάζεται από την γνώμη και την σύσταση φίλων ή συγγενών.


Μερικά από αυτά που θα αναφέρω ισχύουν λίγο πολύ σε περιπτώσεις εξυπηρέτησης πελατών όπου είναι τουρίστες που θα επισκεφθούν την επιχείρηση σας και θα αναφερθώ εκτενέστερα ακόμη και εκτός της διαδικτυακής εικόνας μιας τουριστικής φύσεως επιχείρησης.

Ας μείνουμε λοιπόν στον τουριστικό κλάδο και ας εξετάσουμε ίσως τα πιο σημαντικά συστατικά μιας πετυχημένης προβολής και προώθησης όχι μόνο μέσα από τη διαφήμιση αλλά και από την εμπειρία των πελατών.

Ας υποθέσουμε πως είστε είτε νέος – είτε παλαιός επιχειρηματίας στον χώρο που δραστηριοποιείστε και έχετε ένα τουριστικό κατάλυμα, ενοικιαζόμενα δωμάτια ή ένα μικρομεσαίο ξενοδοχείο. Λειτουργείτε σε κανονικούς ρυθμούς όλο το χρόνο και έχετε ήδη καταχωρήσει την επιχείρηση σας σε κάποιον τουριστικό ή τοπικό κατάλογο, έχετε μερική προσέλευση πελατών και σας ξέρουν οι ντόπιοι αρκετά καλά, σωστά; Αν θεωρείτε ότι αυτό αρκεί, τότε φαίνεται πως δεν έχετε πάρει στα σοβαρά το μέλλον της επιχείρησης σας και έχετε επαναπαυθεί.

Κύριος και βασικός σας στόχος πρέπει να είναι η προώθηση και η ενδυνάμωση του awareness της επιχείρησής σας ώστε να το μάθει μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, όχι μόνο τοπικά αλλά σε ολόκληρη την επικράτεια, ακόμη και εκτός συνόρων.

Πως όμως θα το πετύχετε αυτό;

Ας δούμε παρακάτω τα πιο βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξετε στη γενική εικόνα της επιχείρησής σας καθώς και στις υπηρεσίες που παρέχετε στο στοχευμένο-κοινό.

Εταιρική Ταυτότητα – Λογότυπο

Ας ξεκινήσουμε από το πιο βασικό. Το λογότυπο. Κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει το δικό της λογότυπο το οποίο πρέπει να αντικατοπτρίζει το “ύφος” της επιχείρησης.

Θα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένο και με τα κατάλληλα χρώματα ώστε να είναι εύκολα αναγνωρίσημο, ενώ με την πρώτη ματιά ο δυνητικός πελάτης να μπορεί να κατανοεί αμέσως τον “χαρακτήρα” και το είδος της επιχείρησης. Αν δεν έχετε λογότυπο, τότε δεν έχετε ταυτότητα/ δεν έχετε “πρόσωπο”. Ένα σωστό λογότυπο θα πρέπει να είναι τόσο ορθά σχεδιασμένο ώστε να είναι εύκολο να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις απαραίτητες προωθητικές εφαρμογές χωρίς να χρειαστεί να αλλοιώνετε την εικόνα (stretch). Θα πρέπει να “στέκεται” σε ασπρόμαυρη εκδοχή ή σε μικρότερη διάσταση χωρίς να αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά του. Στην έγχρωμη εκδοχή προτείνω να μην ξεπερνάει τα 3 χρώματα.

Το λογότυπο θα πρέπει να είναι μοναδικό και να μην παραπέμπει σε κάποιο άλλο υπάρχον λογότυπο και θα πρέπει να το αναθέσετε σε κάποιον επαγγελματία και όχι στον “ανηψιό” σας που ξέρει λίγο από υπολογιστές.

Ως επαγγελματίας μπορώ να σχεδιάσω για εσάς το ιδανικό λογότυπο που θα σας ακολουθεί και θα επικοινωνεί την επιχείρηση σας για όσο καιρό θα υφίσταται και σίγουρα θέλετε να κρατήσει για πολλά πολλά χρόνια!

Όπως το λογότυπο, υπάρχουν και άλλα σημαντικά στοιχεία είναι απολύτως απαραίτητα ώστε να πετύχετε την αναγνωρησιμότητα της επιχείρησης σας, κάτι βέβαια που εξαρτάται και από την στρατηγική marketing που θα ακολουθήσετε. Τον κύριο λόγο στην αναγνωρησιμότητα μιας επιχείρησης είναι σαφώς η εταιρική ταυτότητα.

Η εταιρική ταυτότητα περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που ορίζουν και δίνουν μορφή στην επιχείρηση σας. Αυτήν απαρτίζουν κυρίως το λογότυπο, οι επαγγελματικές κάρτες, το επιστολόχαρτο και τα φάκελα της επιχείρησης τα οποία είναι όλα προσαρμοσμένα ομοιόμορφα, σε χρώματα και ύφος του εταιρικού σχεδιασμού της επιχείρησης. Θα πρέπει να περιλαμβάνει πάντα το λογότυπο με ορθό και λειτουργικό τρόπο. Με λίγα λόγια, το brand δημιουργεί τις πρώτες εντυπώσεις που θα εμπνεύσουν περαιτέρω τους δυνητικούς πελάτες να σας αναζητήσουν.

Όλα τα παραπάνω είναι βασικές προϋποθέσεις αλλά το brand σας είναι κάτι παραπάνω από απλώς ένα λογότυπο και ένα σλόγκαν. Είναι η σύνθετη αντίληψη των επισκεπτών για τον χώρο σας και την εικόνα σας. Στην ADS μπορούμε να δημιουργήσουμε θετική εμπειρία σχεδιάζοντας την δική σας εταιρική ταυτότητα η οποία θα έχει να πει την δική σας “ιστορία” μέσα από εικόνες, γραφικά, ιδέες και ενέργειες που απαντούν τις ανάγκες της επιχείρησής σας και στις ανάγκες των πελατών σας.

Σχεδιασμός, Κατασκευή & Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας

Επιχείρηση χωρίς να έχει επενδύσει σε τουλάχιστον μια βασική, στοιχειώδη, διαδικτυακή προβολή όπως μια εταιρική ιστοσελίδα δεν έχει μέλλον και δίνει μια λάθος εικόνα στο κοινό το οποίο το αντιλαμβάνεται εύκολα καθώς είναι πιο ενήμεροι από ποτέ.

Web Hosting
ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΣ; Μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών αποφεύγουν τις συναλλαγές με εταιρείες και επιχειρήσεις που δεν έχουν μια διαδικτυακή παρουσία καθώς πλέον θεωρείται δεδομένο μια επιχείρηση να έχει ιστοσελίδα.
ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΣ; Αρκετό ποσοστό των καταναλωτών δεν προτιμούν επιχειρήσεις που δεν έχουν φυσική διεύθυνση και σταθερό τηλέφωνο στην ιστοσελίδα τους γιατί θεωρούν ότι κάτι ευκαιριακό κρύβεται από πίσω.
Σε μια εποχή όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν ή σχεδιάζουν όλο και περισσότερο τις διακοπές τους μέσω διαδικτύου, μια ορθά σχεδιασμένη και δομημένη ιστοσελίδα είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση της ίδιας της τουριστικής επιχείρησης, όποια κι αν είναι αυτή, από εστιατόριο μέχρι ξενοδοχείο.

Για να επιτύχετε διαδικτυακά, θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να πληρεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις στρατηγικού marketing, ώστε να είναι εύκολο να σας βρουν δυνητικοί πελάτες τοπικά και όχι μόνο.

Είναι σημαντικό μέσα από το search engine optimization (SEO) να χρησιμοποιείτε κατάλληλες στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, σχετικές με το αντικείμενό σας και να παράγετε φρέσκο ποιοτικό περιεχόμενο, γραμμένο για χρήστες και όχι για τα robots της Google, που να “απαντά” στις ανάγες τους.

Συμβατότητα (Responsiveness)

Πλέον ο περισσότερος κόσμος πλοηγείται στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας νέες και διαφορετικές φορητές συσκευές τελευταίας τεχνολογίας. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι η ιστοσελίδα της επιχείρησης σας εμφανίζεται σωστά σε όλες τις φορητές συσκευές όπως smartphones, tablets, notebooks και όχι μόνο σε desktop υπολογιστές.

Πολυγλωσσικότητα

Ας υποθέσουμε πως μερικοί έχετε ήδη αποκτήσει την ιστοσελίδα της επιχείρησης σας και επικοινωνείτε τις υπηρεσίες και τις παροχές σας. Έχετε γράψει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τα δωμάτια, τις εικόνες, τις παροχές, τα γεύματα κλπ στα ελληνικά. Πως όμως θα ενημερωθούν και οι ταξιδιώτες που θα μπουν στην ιστοσελίδα σας;

Φροντίστε η ιστοσελίδα σας να είναι μεταφρασμένη στις γλώσσες των χωρών που “στοχεύετε”, ώστε να είναι σε θέση να ενημερωθούν στη γλώσσα τους οι επισκέπτες της, ώστε να μπορούν να κάνουν κράτηση στο δικό σας κατάλυμα/ ξενοδοχείο ή εστιατόριο.

Πολλοί βιαστικοί επιχειρηματίες, είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω επιπολαιότητας, χρησιμοποιούν αυτόματο tool του “google translate” ώστε να μεταφράσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αυτόματα, κάτι που δεν φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα και δεν θα είναι προσαρμοσμένο στις τοπικές διαλέκτους του στοχευμένου κοινού αλλά και στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν. Η αυτόματη μετάφραση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επιχείρηση σας με ρίσκο οι χρήστες να μην επισκεφθούν ξανά την ιστοσελίδα σας και να την σας αξιολογήσουν αρνητικά (reviews), κάτι που σίγουρα δεν θέλετε.

Για να μην βρεθείτε μπροστά σε τέτοιες δυσάρεστες περιπτώσεις, προσλάβετε έναν επαγγελματία μεταφραστή ο οποίος θα κάνει τη δουλειά του σωστά και θα δώσει έμφαση και στην επίσημη ορολογία του κλάδου σας.

Πιστέψτε με αξίζει να επενδύσετε στην μετάφραση ώστε να “μιλήσετε” στην δική τους γλώσσα και τότε αυτοί θα σας προτιμήσουν. Μην ξεχάσετε να εμφανίζεται η επιλογή αλλαγής γλώσσας σε ευκρινές σημείο στην ιστοσελίδας σας για τη διευκόλυνση των επισκεπτών.

Περιεχόμενο

Φωτογραφίες/ Εικόνες

Φροντίστε όλες οι φωτογραφίες και τα γραφικά που θα χρησιμοποιήσετε στην ιστοσελίδα σας να είναι υψηλής ανάλυσης (καλής ποιότητας) και χαμηλού όγκου σε kb και να κυρίως γνήσιες και αληθινές. Αποφύγετε τις έτοιμες stock φωτογραφίες. Πρέπει να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να μην είναι “κλεμμένες” από το Google καθώς οι περισσότερες είναι πνευματική ιδιοκτησία επιχειρήσεων. Το ίδιο ισχύει με τα γραφικά και τα banners της ιστοσελίδας. Αν το επιτρέπει το budget σας προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο ο οποίος θα αναδείξει με ιδιαίτερο τρόπο τους χώρους ή τα προϊόντα/ υπηρεσίες της επιχείρησης σας με ένα πιο ελκυστικό, ποιοτικό και μοναδικό αποτέλεσμα που θα ευχαριστήσει και θα προσελκύσει το βλέμμα των πελατών σας. Αν δεν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σας, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια σχετικά καινούρια φωτογραφική μηχανή με δυνατότητα υψηλής ανάλυσης.

Γραφιστικός Σχεδιασμός

Επίσης ένας επαγγελματίας web designer θα σχεδιάσει με σκοπό να κεντρίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας μέσα από ελκυστικά γραφικά και ταυτόχρονα να αναδείξει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει δικαιολογία να μην προσλάβετε έναν web designer.

Το καλό design είναι ανάγκη και όχι πολυτέλεια! 

Βίντεο

Μια καλή ιδέα είναι να αναθέσετε σε επαγγελματία την παραγωγή βίντεο από τους χώρους του ξεδοχείου ή του καταλύματος σας, όπως την υποδοχή, το εστιατόριο σας, τα δωμάτια, τους κοινόχρηστους χώρους αλλά και τους εξωτερικούς χώρους ίσως με drones, να δημιουργήσει βίντεο με τουριστικά αξιοθέατα και μνημεία, παραλίες, μουσεία και ότι άλλο προσφέρει ο τόπος στον οποίο δραστηριοποιήστε.

Χάρτες και χρήσιμες πληροφορίες

Εμφανίστε στην ιστοσελίδα σας ένα διαδραστικό χάρτη ώστε να διευκολύνετε τους επισκέπτες ώστε να καταλάβουν που ακριβώς βρίσκεται η επιχείρησή σας και να προσανατολιστούν στη γύρω περιοχή.

Συμπεριλάβετε σε κάποιο άλλο πεδίο όλα τα σημαντικά στοιχεία που θα χρειαστούν οι ταξιδιώτες όπως διευθύνσεις και χρήσιμα τηλέφωνα από τοπικές αρχές, νοσοκομεία, καταστήματα ανά κατηγορία, εστιατόρια κλπ.

Μην ξεχάσετε να δώσετε όλες τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ώστε να εξυπηρετηθούν στις μετακινήσεις τους ακόμη αν τους παρέχετε κάποιο πακέτο μετακινήσεων με δικό σας στόλο οχημάτων.

Συνδρομητές

Δώστε στους επισκέπτες σας τη δυνατότητα να κάνουν εγγραφή στο ενημερωτικό σας δελτίο (newsletter) μέσα από μια φόρμα εγγραφής. Ακόμη και αν δεν γίνουν πελάτες σας, είναι καλό να ενημερώνονται σποραδικά με χρήσιμο περιεχόμενο και ελκυστικές προσφορές που θα τους τραβήξει το ενδιαφέρον ώστε την επόμενη φορά να σας εμπιστευθούν και να σας προτιμήσουν.

Project “Social Media”

Αναρτήστε χρήσιμο περιεχόμενο χωρίς να είναι επιθετικά εμπορικό αλλά να δείχνει για παράδειγμα τις εμπειρίες που μπορούν να ζήσουν αν σας προτιμήσουν και αυτοί θα το εκτιμήσουν και θα το κοινοποιήσουν στα πιο γνωστά social media όπως Facebook και Twitter.

Σιγουρευτείτε ότι μπορούν να σας βρούν εύκολα στα social media ώστε να λαμβάνουν τις τελευταίες ενημερώσεις και αναρτήσεις σας αλλά και να μπορούν να κοινοποιούν το περιεχόμενό σας με διακριτικά ενσωματωμένα social buttons μέσα από τις σελίδας του website σας.

Social Media Accounts

Δεν υπάρχει τουριστική επιχείρηση χωρίς να έχει δηλώσει την παρουσία της και μέσα στα social media όπως για παράδειγμα μέσω μιας Facebook Page, ένα επαγγελματικό προφίλ στο Instagram και παρουσία στο Twitter.

Είναι σημαντικό να αναρτώνται ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις τουριστικού χαρακτήρα με θέμα την τοποθεσία σας, τις εμπειρίες που προσφέρουν οι υπηρεσίες σας και άλλα που αναφέραμε παραπάνω.

“Ναι, αλλά το καλοκαίρι κάποια στιγμή τελειώνει…” θα μου πείτε. Μην ανησυχείτε, αν η επιχείρησή σας δεν είναι κάποιο κατάλυμα ή ξενοδοχείο χειμερινού τουρισμού, θα μπορούσατε να τους ενημερώνετε με σχετικά αθλήματα και δραστηριότητες όπου την χειμερινή περίοδο έχουν την τιμητική τους ακόμη και αν δεν είναι πάρα πολύ κοντά σε εσάς. Οι ιδέες είναι πολλές. Προσπαθήστε να τους κρατάτε το ενδιαφέρον χωρίς να τους κουράζετε και να μην ανεβάζετε μονάχα προσφορές.

Αξίζει να αναρτήσετε μια δημοσίευση με μια ιστορική αναδρομή από τον τόπο σας, την ιστορία της επιχείρησης, εμπειρίες που μπορούν να ζήσουν στο resort σας, ιστορικά μνημεία κοντά στην επιχείρησή σας και πιθανόν να τους βάλει σε σκέψη ώστε να προτιμήσουν να κάνουν την επόμενη κράτηση σε εσάς προκειμένου να επισκεφθούν αυτά που τους προτείνετε.

Υποδοχή

Άφησα στο τέλος κάτι πιο απλό και μη ψηφιακό, την υποδοχή των επισκεπτών σας. Όταν μιλάμε για διακοπές στην Ελλάδα, αυτόματα μιλάμε και για φιλοξενία, χαρακτηριστικό γνώρισμα του Ελληνικού πολιτισμού.

Όταν περιμένετε υπομονετικά στο αεροδρόμιο ή στο λιμάνι τους επισκέπτες σας, θα πρέπει να τους υποδεχθείτε αξιοπρεπώς καθώς είναι η δεύτερη ίσως κρίσιμη εμπειρία μετά την επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας.

Κι όμως, μην απορείτε, έχουν δει πολλά τα μάτια μας!

Φροντίστε να έχετε ένα αξιοπρεπές και όχι ένα πρόχειρο ντύσιμο και να είστε περιποιημένοι!

Παίζει σημαντικό ρόλο στην πρώτη επαφή με τους πελάτες σας.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε εκτυπώσει με ωραίο τρόπο την ταμπελίτσα με το όνομα του επισκέπτη που θα υποδεχθείτε και πως είναι εμφανές και ξεκάθαρο το λογότυπο σας και το όνομα του, ώστε να σας αναγνωρίσει γρήγορα.

Αποφύγετε τις προχειροδουλειές με μαρκαδόρους και μολύβια. Ο γραφίστας σας μπορεί να σχεδιάσει μια τέτοια καρτέλα ειδικά για αυτή την περίσταση ώστε κάθε φορά να αλλάζετε μόνο το όνομα του επισκέπτη σας! Θα εκτιμηθεί!

Ακόμη, είναι σημαντικό το όχημα με το οποίο θα τον παραλάβετε να είναι σχετικά καινούριο μοντέλο, φρεσκοπλυμένο και σε καλή κατάσταση και να πληρεί τις βασικές προϋποθέσεις ασφαλείας. Ακόμη και αυτό είναι μέρος της εμπειρίας του πελάτη!

Κλείνοντας, προσπαθείστε να κάνετε όσο πιο μοναδική μπορείτε την εμπειρία των πελατών σας από την πρώτη τους επαφή με την ιστοσελίδα σας όσο και με την διαπροσωπική εμπειρία της φιλοξενίας.

Μόνο κερδισμένοι θα βγείτε!

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΓΚΡΙΣΗ

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αυτής έχει δημιουργηθεί με μεγάλη προσοχή και κόπο και αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Arcade of Design Studio. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του ιδιοκτήτη. Νόμος 2121/1993 και Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.