Το Facebook βλέπει απότομη μείωση του loyalty σε αντίθεση με το Twitter.

Το Facebook βλέπει απότομη μείωση του loyalty σε αντίθεση με το Twitter.

Το Facebook είδε μια απότομη πτώση στην εμπιστοσύνη του ως Brand καταλαμβανοντας την 24η θέση φέτος από την 8η θέση που είχε το 2018, σε αντίθεση με το άλμα του Twitter στην 11η θέση από το 23ο, σύμφωνα με μια έρευνα Brand Keys που μοιράστηκε με το Marketing Dive. Τα ψηφιακά brands γενικά κατέστησαν λιγότερο κυρίαρχη θέση στην κατάταξη, καθώς οι κατηγορίες αυτοκινήτων, εστιατορίων και λιανικών πωλήσεων αύξησαν την το loyalty (αφοσίωση), συχνά υιοθετώντας τους τύπους στρατηγικών που υποστήριζαν την αφοσίωση και την εμπλοκή των ψηφιακών μέσων.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Old Navy, το Sam’s Club, το Spotify, το Twitter, το Chick-fil-A, το MSNBC, το Fox, η Kia, το Discover και η Samsung αύξησαν κατά πολύ την αφοσίωση (loyalty ), ενώ το iTunes, το Uber, το YouTube, το Under Armor, το Facebook, το Ketel One, η Vodka του Tito, το Line , η Panera και η Nissan είδαν τις πιο απότομες πτώσεις.

Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι βασικός δείκτης της επιτυχίας του εμπορικού σήματος, ο οποίος κατά κανόνα μπορεί να επιδείξει αποτελέσματα 12 έως 18 μήνες πριν από την παρακολούθηση παραδοσιακών brands ομάδων εστίασης, σύμφωνα με την έρευνα. Η εταιρεία τον περασμένο μήνα παρακολούθησε περισσότερους από 55.000 Αμερικανούς καταναλωτές σχετικά με τις προτιμήσεις τους για περισσότερες από 900 μάρκες σε 110 κατηγορίες.

Ενώ η έρευνα του Brand Keys δεν εξηγεί την απότομη πτώση της αφοσίωσης των καταναλωτών στο Facebook, η αρνητική δημοσιότητα από το σκάνδαλο ανταλλαγής δεδομένων με την Cambridge Analytica και οι ευρύτερες συζητήσεις γύρω από την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα πιθανόν να έπαιξαν κάποιο ρόλο. Ο μέσος ημερήσιος αριθμός των χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ και τον Καναδά αυξήθηκε κατά 1% στα 187 εκατομμύρια το δεύτερο τρίμηνο από το προηγούμενο έτος και υπερέβη το κέρδος του Twitter κατά 10% σε 29 εκατομμύρια χρήστες των ΗΠΑ. Η Twitter έχει εργαστεί για να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών, καθιστώντας ευκολότερο να βρει και να καταρρίψει trolls και bots, μεταξύ άλλων αλλαγών που όπως φαίνεται αύξησε την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην πλατφόρμα.

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι λήψεις κινητών εφαρμογών του Facebook και του Instagram που ανήκουν στο Facebook έχουν μειωθεί σε συνδυασμό 13% αυτό το τρίμηνο από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων του Sensor Tower από την Bank of America. Η Twitter, η Snap και το Pinterest έχουν ενισχύσει τις λήψεις από πέρυσι, ανέφεραν οι αναλυτές της τράπεζας στην έκθεση.

Όπως σημειώνει η Brand Keys, οι κατηγορίες αυτοκινήτων, εστιατορίων και λιανικών πωλήσεων σημείωσαν σημαντικά κέρδη στην αφοσίωση, αντικαθιστώντας την κυριαρχία των digital brands. Η Hyundai ήταν η κορυφαία μάρκα αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς η κατάταξή της στην εμπιστοσύνη ανήλθε στο Νο.10 από το Νο.14 πέρυσι. Η Toyota ενίσχυσε επίσης την κατάταξή της σε δύο σημεία, ενώ η Ford έπεσε ελαφρώς κατά ένα. Η Chick-fil-A είχε την υψηλότερη βαθμολογία εμπιστοσύνης μεταξύ των brand εστιατορίων, ανεβάζοντας την στο Νο.13 από το Νο.24, ενώ η Trader Joe’s ήταν ο κορυφαίος στην λιανική πώληση, ανεβαίνοντας στο Νο.9 από το Νο.10 πέρυσι.

Η ανάλυση των Brand Keys προσδιορίζει ποια κανάλια μέσων επηρεάζουν την αφωσίωση και καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές βλέπουν μια κατηγορία προϊόντων, συγκρίνουν τα brands και τελικά αγοράζουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Οι μετρήσεις παρέχουν την ποσοστιαία συμβολή που κάθε μέσο παρέχει στην προσοχή, την ευαισθητοποίηση μηνυμάτων, την ανάκληση, την αφοσίωση της επωνυμίας και τις πωλήσεις. Η έρευνα εξετάζει 26 πλατφόρμες μέσων μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοπτικών εκπομπών, των εφημερίδων, των εκδόσεων B2B, του βίντεο, του ραδιοφώνου, του εξωτερικού και του ψηφιακού περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων κινητών, κοινωνικών εφαρμογών και αναζήτησης, την έκθεση των καταναλωτών στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.

“Η αφοσίωση και η εμπιστοσύνη μπορούν να ποσοτικοποιηθούν, να προβλεφθούν και να ενσωματωθούν στις ερευνητικές προσπάθειες ενός brand”, δήλωσε σε δήλωσή του ο Robert Passikoff, ιδρυτής και πρόεδρος του Brand Keys. “Οι πραγματικές μετρήσεις αφοσίωσης συσχετίζονται ιδιαίτερα με τη δραστηριότητα των πελατών στην αγορά, τις πωλήσεις και την κερδοφορία”.

Πηγή: Marketingdive.com